czwartek, 7 czerwca 2012

"Opowiadania zebrane" Julio Cortazar.

Na dzisiaj przygotowałam post nie związany z kosmetykami. Postanowiłam napisać parę słów o mojej wielkiej pasji jaką jest czytanie. Na tapetę wzięłam książkę, którą niedawno skończyłam czytać czyli "Opowiadania zebrane" argentyńskiego pisarza, Julio Cortazara. W moje ręce wpadł drugi tom opowiadań.


Jest to zbiór bardzo specyficzny. Pierwszy raz zdarzyło mi się czytać książkę, w której świat realny i nierzeczywisty przeplatają się ze sobą w ten sposób. Pomimo tego, że większość opowiadań jest zaledwie kilkustronicowa, szybko się o nich nie zapomina, a po zakończeniu rozmyśla się o tym, co właśnie się przeczytało. Naprawdę bardzo ciekawa pozycja.

"Cortázar, mistrz małych form, nie osadzał swych opowiadań w żadnym konkretnym czasie. Wobec czego są zawsze aktualne. Oto one: niecałkowicie realne, krążące gdzieś pomiędzy rzeczywistością, snem, a nawet magią, pełne niepowtarzalnej atmosfery, jakiegoś czwartego wymiaru, który sprawia, że czytamy je w napięciu, graniczącym z fascynacją. Mało jest dziś książek, które czyta się z zapartym tchem. Ta z pewnością do nich należy." Zofia Chądzyńska.

W zupełności zgadzam się z tymi słowami. Na zachętę fragmenty dwóch opowiadań. :)




Moja futrzasta przyjaciółka też postanowiła zapoznać się z książką bliżej. :)



Pozdrawiam! :)

2 komentarze:

  1. tez lubie Cortazar'a ;) i Coelho. Zapraszam Cie na moje rozdanie ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy blog ;) chociaż ja nie mam czasu na czytanie:(
    W wolnej chwili zapraszam do mnie;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Jest mi niezmiernie miło kiedy wiem, że ktoś czyta moje posty. :) Na ewentualne pytania odpowiem pod Waszymi komentarzami.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...